Hvorfor markedsfører vi dagskoler?

Markedsføring af din dagskole hjælper med at belyse dagskolens tilbud til sårbare børn og unge, så din målgruppe får en langt bedre indsigt i lige netop jeres skolebehandlingstilbud. Den rigtige markedsføring vil hjælpe din målgruppe til at forstå, hvorfor din dagskole er den bedste løsning for dem.

Den rigtige markedsføringsplan vil skabe kontakt til din ønskede målgruppe, øge antal elever til din dagskole og det vil i sidste ende øge jeres bundlinje. God marketing er ikke gratis, men det behøver ikke at være dyrt, det kræver dog at jeres dagskole vælger det rigtige webbureau til at varetage jeres marketingopgaver. En god marketingplan fastsætter klare og realistiske mål, som din dagskole kan måle resultater efter. Processen i en marketingplan tager tid og engagement, men vil fremadrettet være en af de mest værdifulde processer for din dagskole. Der er ingen grund til at tvivle på brugen af marketing, da den vil bidrage med de bedste forudsætninger for succes for lige netop din dagskole.

 

Markedsføring er for alle slags dagskoler

Uden elever vil jeres dagskole ikke kunne overleve, derfor er det essentielt at forstå værdien af markedsføring, så jeres dagskole kan bibeholde og samtidig tiltrække flere elever. Potentielle elever vil have svært ved at vælge jeres skolebehandlingstilbud, hvis de ikke ved hvad I kan tilbyde dem, hvilke omdømme I har opbygget og hvad der er jeres store differentiering fra andre skoletilbud. De mange spørgsmål skal marketing være med til at belyse, så de kommende elever vælger jeres dagskole frem for konkurrenternes.

Det som afholder mange dagskoler fra at bruge marketing er, at de har en forventning om at det koster dem alt for mange penge, men sandheden er at marketing ikke kun er for virksomheder med mange penge som ønsker fancy reklamekampagner. Markedsføring kan være skræddersyet løsninger tilpasset jeres dagskole støtteordninger.

 

Markedsføring viser hvorfor jeres dagskole er unik

At have glade elever er guld værd, da de vil være dagskolens ambassadører ud ad til. Det er derfor vigtigt at vide hvilke ting jeres dagskole skal bygge fundamentet op efter. Her er opstillet spørgsmål, som skal være med til at overveje jeres fremadrettet ageren.

  •         Hvad er dine elevers behov?
  •         Hvordan kan andre dagskoler opfylde dine elevers undervisningsbehov?
  •         Hvordan kan du hjælpe dine potentielle elever med at forstå, hvorfor jeres dagskole er bedre end dine konkurrenters skoletilbud?

Det er garanteret spørgsmål i har berørt, da jeres udarbejdelse af forretningsplanen fandt sted, men mange dagskoler ved ikke, at disse vigtige spørgsmål er en del af marketing. Så hvis i allerede har taget stilling til de opstillede spørgsmål, har i lagt grundstene i at opbygge den en god dagskole.

 

Din markedsførings skal oppdateres oftere end du tror

En markedsføringsplan er ikke en engangsopgave, du bare gemmer væk efter den først er blevet udarbejdet. Det er en vejledning, som udvikles og ændres løbende i takt med din dagskole udvikler sig. Du bør derfor regelmæssigt gennemgå den, så marketingplanen hele tiden er tilpasset din dagskole og de skoletilbud som er rettet mod sårbare børn og unge.

 

Derfor skal jeres dagskole have en professionel hjemmeside

Vores digitale samfund gør, at langt de fleste danskere bruge internettet på at søge efter produkter eller ydelser, som de specifikt er interesseret i. Derfor vil jeres dagskole skabe stor troværdighed ved at have en professionel hjemmeside. Hvis jeres dagskole ikke er at finde via en hjemmeside, vil den potentielle elev ikke have jeres dagskole i overvejelserne, og på den måde vælge en af din konkurrenters som til gengæld har en. Hvis i allerede har en hjemmeside for jeres dagskole, er det relevant at den ser professionel ud og den indeholder alle de nye ting om skoletilbud, sociale støtte eller behandling, som den besøgende efterspørger.

Er du medlem af LOS, så kan du få 20 % på en eksklusiv hjemmeside – læs mere her.

 

Din nye hjemmeside kan spare dagskolen for mange penge

I har en lille dagskole og mener derfor at det ikke er nødvendigt at bruge penge på en professionel designet hjemmeside, men sandheden er at I ikke har råd til at spare de penge. En god hjemmeside tager tid og koster penge, men det er en af jeres vigtigste investeringer nu og her samt fremadrettet. Ved en hjemmeside kan du nå udsatte børn og unge langt mere effektivt og oftest billigere end fx ved en avisannonce. Hjemmesiden er et langt billigere og mere effektiv tiltag til at markedsføre jeres dagskole på.

 

En opdateret hjemmeside er guld værd

I skal forestille jer at hjemmesiden er alle jeres skoletilbud samlet i en online brochure. Alt hvad i tilbyder skal kunne findes på dagskolens hjemmeside. Den store fordel er, at det mere enkelt og hurtigere med løbende opdateringer om nyheder, kommende events og andre tjenester, sammenlignet med at lave en avisannonce eller anden form for printannoncer, som bliver forældet hurtigere.

 

Din dagskole online alle 365 dage om året?

Ved brug af en hjemmeside er din dagskole tilgængelig for nuværende og kommende elever døgnet rundt alle årets 365 dage. På den måde sikre du at de har mulighed for at finde alt den information om jeres skoletilbud som de ønsker, selvom det er uden for skolens åbningstider.